domingo, 2 de junio de 2013

PROJECTES DELS COMPANYS

Què m'han aportat els projectes i documentals exposats?

Un cop haver escoltat els meus  companys en les seves exposicions de projectes de millora penso que tots han estat molt interessants i que han realitzat una gran tasca per dur a terme aquests projectes. Els projectes que s’han exposat han estat:
·         Fort de Leau
·         L’hort i el Centre
·         Paper de les mestres
·         El racó del moc ( escola Huialfàs)
·         El canvi de bolquers segons Emmi Pikler
·         La inclusió
·         El moment del bon dia
·         La vida en les parets
·         Projecte d’art
Després d’haver vist els projectes de millora d’aquesta etapa de practicum, a continuació explicaré quins m’han semblat més interessants i que m’han aportat.
En primer lloc volia comentar el projecte de l’escoleta “ Fort de Leau”, ja que es tracta d’un projecte on han tracta l’espai exterior i m’ha fet reflexionar sobre les propostes de  millora del nostre projecte, ja que també era espais exteriors. Hem sembla molt adient que s’utilitzi el pati com espai educatiu ja que també ho és, i m’ha ajudat a recolzar la idea que varem tenir a la nostra escoleta de incloure nous materials i racons al pati, ja que a dia d’avui només té dues joguines i a més, són de plàstic.
En segon lloc m’agradaria comentar “ L’hort i el centre”, ja que hem sembla una temàtica molt adient per apropar als infants a la natura i que puguin gaudir de totes les oportunitats d’aprenentatge que proporciona. A més, la manera que han tingut de dur-ho a terme amb els tres agents educatius més importants, que són els infants, les educadores i les famílies, m’ha semblat molt adient. Tot el que sigui obrir les portes a les famílies perquè puguin observar el que fan els seus infants a l’escola penso que ajuda a millorar els vincles amb les famílies.
Per altra banda m’ha semblat interessant el “ Racó del moc”, ja que penso serveixen per donar autonomia als infants i aconseguir que cada cop siguin més independents. A l’escoleta on estic fent les pràctiques també tenen aquest racó i quan el vaig veure per primera vegada hem va sorprendre, però a mida que ha anat passat el temps he pogut observar lo interessant  i necessari que és.
Per acabar voldria comentar el moment del  “ Bon dia”, ja que hem sembla un projecte molt interessant ja que es tracta d’una rutina característica d’aquesta etapa educativa. Cada educadora pot tenir la seva manera de dur-lo a terme, però el que és segur és que és un ritual que serveix per l’aprenentatge dels infants i s’ha de dur a terme de la millor manera possible, això sí, tenint en compte les necessitats dels infants, ja que no és el mateix dur-lo a terme a una aula de 2-3 que a una aula de nadons.
En conclusió penso que mitjançant tots aquests projectes podem aprendre per aconseguir millorar la nostra futura tasca com a docents, ja que tot el que sigui poder compartir experiències ens ajuda a tenir nous punts de vista i recursos. A més, hem pogut observar la necessitat d’algunes escoles, en particular en la que estic fent les pràctiques, de millorar els seus espais exteriors per aconseguir convertir-los en espais educatius.

COMPETÈNCIES TREBALLADES:
1.2 Reflexiono i pondero sobre elements que porten a una bona actuació professional
1.3 Accedeixo  i reviso altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació
5.1 Reflexiona sobre els trets diferencials entre bones pràctiques i projectes de millora




No hay comentarios:

Publicar un comentario