miércoles, 10 de abril de 2013

COMPARACIÓ DIVERSOS TIPUS DE JORNADA


Comparant jornades escolars

La jornada escolar a l’escola “ Els Taperons” comença a les 09:15 del matí fins les 13:00 hores, malgrat això l’escola també ofereix escola matinera a partir de les 07:30 i serveis de menjador, descans i capvespre fins les 17:00 hores. La tutora va a cercar als infants a l’aula de l’escola matinera a les 09:00 i van cap a la seva classe a esperar la resta d’infants. Quan han arribat tots, damunt les 09:15  comencen amb el ritual del bon dia, que el realitza l’infant protagonista amb la titella. Un cop han acabat amb aquest ritual es dirigeixen cap al menjador a berenar, ja que fora de l’aula no hi ha moltes taules i la nostra classe berena al menjador. Un cop arribem al menjador els infants s’asseuen mentre la tutora i jo els hi anem posant els berenars perquè puguin començar a berenar, per seguidament aixecar-se a beure una mica d’aigua, la qual es posen ells mateixos amb un gerra petita. Quan tots els infants han acabat de berenar tornem a la classe i els infants van al bany, seguidament fem l’activitat que toca aquell dia ( volta per fora de l’escola, psicomotricitat, manualitat, hortet....), quan hem acabat amb l’activitat els infants surten al pati. Un cop s’acaba el temps del pati els infants entren dins la classe i duem a terme el ritual de relaxació amb la mateixa música cada dia, on tots els infants s’estiren al terra amb el seu coixí, finalment comencem amb els hàbits d’higiene els quals anem alternant entre la tutora i jo. Aquests hàbits d’higiene consisteixen en fer un pipi, rentar-se les mans i rentar-se la cara ells mateixos mirant-se al mirall. Finalment ens ajuntem amb la classe del costat i una mestra se’n duu els que queden al menjador i l’altre queda amb la resta d’infants que no van al menjador.
Un cop haver comparat  diferents jornades escolars amb les meves companyes que estan fent les pràctiques amb infants 2-3 com jo, puc afirmar que en el primer cicle d’educació infantil són importantíssimes les rutines, tants les d’alimentació, higiene i les de descans, fet amb el qual aconsegueixen que els infants es sentin cada cop més segurs perquè saben el que ve en cada moment i els ajuden a aconseguir la seva pròpia autonomia. La distribució de la jornada de l’escola penso que és bastant bona, malgrat això hi ha moments  en què penso que es podrien aprofitar més, malgrat després hi ha dies en els que anem de bòlid. El tema de com duen les rutines i del temps que dona la meva tutora als infants a l’hora de fer els coses penso que és molt bo i que respecte en tot moment el temps dels infants i té en compte els seus interessos.
M’agradaria remarcar la diferència que he trobat que hi ha amb algunes escoles amb el lloc del berenar i dins la nostra mateixa escola, ja que només alguns grups berenen al menjador i per falta de lloc a les taules de fora de les aules. Personalment penso que és més correcte berenar al menjador que no pas fora de les aules a una taula, malgrat sigui pràcticament impossible perquè les dimensions del menjador no ho permeten en el nostre cas. Penso que seria millor al menjador perquè els infants s’han d’acostumar que han de menjar vora la cuina, en aquest cas al menjador i a les seves cases dins la cuina, però com he comentat degut a les dimensions no és possible.
Un altre aspecte que penso es podria millorar seria els hàbits d’higiene abans d’anar a berenar al menjador ja que els infants van al bany però no es renten les mans, penso que seria molt bo que ho fessin ja que és importantíssim que tinguin les mans netes abans de totes les menjades, aspecte que parlant amb les companyes d’altres escoles he pogut comprovar que ho fan, per tant seria uns dels aspectes a canviar a la nostra escola.
Un altre aspecte a destacar és el temps del berenar el qual a la nostra escola és de 30 minuts i mitjançant els blogs he vist que algunes escoles tenen 1 hora per dinar. Personalment penso que és millor 1 hora que mitja ja que cada infant necessita el seu propi temps i ha de ser un moment sense presses, el qual és necessari perquè hi ha infants que amb mitja hora han de dinar amb presses. Malgrat això sempre s’ha de mirar si és perquè necessiten temps o perquè no els hi agrada el dinar i perden temps per no dinar, ja que ens podem trobar amb diferents situacions, per tant aquest seria un aspecte que canviaria a la nostra escola.

Les competències que he treballat són les següents:
1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica.
3.1 Es fa preguntes sobre el que ha observat quant al funcionament del centre.
3.2 Aporta reflexions en quant a l’organització del centre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario