lunes, 15 de abril de 2013

BONES PRÀCTIQUES EDUCATIVES 0-3

Pràctiques educatives 0-3

Un cop haver visitat  el llistat de les bones pràctiques educatives de 0-3 anys volia destacar les 3 que m’han semblat més interessants per a dur a terme l’aprenentatge educatiu dels infants.
En primer lloc m’agradaria parlar de “ El Safareix”, de la Xarxa territorial d’Educació Infantil de 0-6 anys on es fomenta el treball en equip entre els infants.  Es tracta d’una sèrie de pràctiques on els infants treballant cooperant i conjuntament per aconseguir el treball en equip, les imatges dels paraigües per a dos infants i  les bicicletes de dos són activitats que ensenyen als infants a compartir amb les resta d’infants i els ajuda a aconseguir un aprenentatge cooperatiu, on tots treballen junts, aprenen a acceptar-se uns als altres i en definitiva, a treballar en equip. M’ha semblat un bon exemple de bona pràctica educativa perquè en la vida quotidiana hi ha moltes situacions on han de respectar als altres, compartir amb ells i treballar conjuntament sense rebutjar a cap company per cap tipus de discriminació.

La segona bona pràctica educativa que m’ha semblat interessant també és de “ El Safareix” i ens parla sobre mòbils i murals amb materials a l’abast. M’han cridat l’atenció  les fotografies dels mòbils que surten fets amb pedres, diferents branques del carrer i els murals amb varis materials a l’abast de les famílies, infants i educadores, fet que podem observar amb la branca d’arbre que va agafar una nena i la tenen penjada a la classe. Penso que  actualment estem en una societat totalment consumista, on hem acostumat als infants a jugar amb les noves tecnologies enlloc de aprofitar els recursos que ens proporciona la natura i que tenim al nostre abast, gaudint de l’espai exterior que ofereix una gran varietat de jocs. M’ha semblat molt interessant perquè  hi ha moments en que podem trobar una classe sense decoració i l’excusa potser que no hi ha recursos econòmics, doncs bé, aquestes bones pràctiques demostren que amb material quotidià com poden ser retalls que ens sobren,  amb un simple dibuix o una branca podem aconseguir una classe decorada donant-li vida, a més de deixant constància del que hem fet penjant els murals. Per altra banda els mòbils es poden fer amb pedres com surt a la pàgina web o també penso que quedarien bé amb retalls de botelles de plàstic en forma de rotllo pintats de color, fent un forat al centre i passant un fil per penjar-ho.

La darrera pràctica que m’agradaria comentar, ja que totes m’han semblat molt interessants, és “ els infants ens fan demandes: iniciatives espontànies ( el jardí de l’escola). Un cop haver vist les diferents fotografies que hi surten com apilen rodes, recol·lecten flors quan va per el camp, s’enfilen i cerquen llocs tranquils per observar. Hem semblen interessants perquè són jocs on els infants poden ser creatius, manipular els objectes i transformant-los, com per exemple apilar rodes simulant una caseta. Per altra banda hem sembla molt interessant el poder gaudir de la natura, de les seves oportunitats i dels diferents canvis que es produeixen en ella, com poden ser les diferents estacions. A més, relacionat amb la primer pràctica que he comentat penso que amb aquesta estem donant alternatives de jocs als infants que avui en dia només volen les noves tecnologies, els hi estem demostrant que poden jugar al parc amb unes simple rodes, o anar a passejar a recollir flors i demés aspectes que ens proporciona la natura.

Les competències que he treballat són les següents:
1.2 Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional. Reflexionant sobre el perquè de les diferents pràctiques i quines hem m’han semblat més interessants.
1.3 Accedeix i revisa altres blocs i experiències per tal d’ampliar la pròpia formació, consultant les diferents pràctiques que ens van proporcionar les tutores.
4.2   Identifica bones pràctiques, les compara. Un cop haver comparat les bones pràctiques educatives del llistat, he intentat seleccionar les que m’han semblat millor i el perquè.

5.1 Reflexiona sobre els trets diferencials entre bones pràctiques i projectes de millora

No hay comentarios:

Publicar un comentario