jueves, 25 de abril de 2013

BONA PRÀCTICA EDUCATIVA, ESCOLA " ELS TAPERONS"


SORTIDA A LA RESIDÈNCIA DELS PADRINS

L’escola els “Taperons” de Campos ja fa una grapada d’anys que fan un intercanvi amb la residència dels majors del poble per poder gaudir de les relacions que es produeixen entre infants i padrins, on hem pogut observar que malgrat la diferència d’edat es produeixen situacions i pensaments molt similars. La residència es troba a la sortida del poble envoltat d’arbres i jardins, lloc on els infants poden gaudir de l’entorn natural.
La visita a la residència es va dur a terme durant un dematí on tots junts varen fer una manualitat, la qual va consistir en pintar dos tubs de paper higiènic amb pintura i amb l’ajuda de les mans, per acabar-lo les mestres quan van estar secs les varen ajuntar formant el peix.  A més, vam poder gaudir d’una cusseta que tenen a la residència, a la qual han educat perquè cregui als padrins i als auxiliars d’allà, amb la que varen fer diferents activitats amb l’ajuda dels infants i padrins. El fet de poder gaudir d’aquest temps conjunt dona l’oportunitat d’observar com dues mentalitats d’edats tan diferents poden arribar a ser tan similars. El simple fet de fer una sortida, per els infants ja és una situació on es senten insegurs ja que no poden preveure el que faran, al igual que per els padrins, ja que en aquestes edats són molt importants les rutines per proporcionar-los seguretat. A més un aspecte molt important, és que es tracta d’una relació bidireccional, ja que en pocs dies els padrins faran una visita a l’escola, on segurament podrem observar com continuen els vincles establerts a la primera visita.  
Va ser un matí ple de noves sensacions, alegries i descobertes per part de tots, on varen poder aprendre conjuntament i va ser molt gratificant observar com els padrins s’enfangaven les mans de pintura per ajudar als infants a pintar els peixos que la residència havia preparat, al igual que veure com els infants acceptaven aquesta ajuda malgrat vingués de persones molt més  grans que ells.

La competència que he treballat és:
4.2   Identifica bones pràctiques, les compara. Un cop haver comparat les bones pràctiques educatives del llistat, he intentat seleccionar les que m’han semblat millor i el perquè.

No hay comentarios:

Publicar un comentario