martes, 12 de marzo de 2013

LES MEVES COMPETÈNCIES A PARTIR DEL DAFO

COM TREBALLAR LES MEVES COMPETENCIES A PARTIR DEL DAFO
Un cop haver reflexionat sobre les diferents competències que no tinc i que no tinc, a continuació exposaré les que hem sembla que podré assolir i les que no durant les meves pràctiques a l'escoleta 0-3 i més concretament amb el grup d'infants 2-3.
Per el que fa a la competència “2.4 Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge”, penso que és una competència que no tinc assolida però tampoc estic del tot segura que la pugui assolir al centre de pràctiques, ja que de moment no he vist que la tutora es faci preguntes sobre el seu propi procés. Malgrat això penso que li puc demanar si ella es va plantejant el dia  a dia dins l’aula i, en el cas que ho faci, aprendre d’ella.
Una altra competència que no tinc assolida és la 3 anàlisi i reflexió dels centres d’infantil, ja que com vaig comentar no he treballat a cap centre. Penso que la competència “ 3.3 Contrasta allò que recullen els documents del centre amb les pràctiques i rutines que es realitzen” la podré assolir comprovant si allò que duu la mestra dins l’aula es coherent amb el que posa als documents. Com varem comentar l’altre dia a classe algunes de les fortaleses són les rutines, ja que les duen a terme de manera molt correcte. Per altra banda com varem comentar una de les debilitats es la manca de planificació del temps, que malgrat la tenen feta ho podrien fer millor, és per això que penso que degut a aquesta debilitat no potser no acabi d’assolir la competència “3.2 Aporta reflexions en quant a l’organització del centre: distribució del temps i l’espai”. Penso que la de l’espai l’assoliré més però així i tot es podrien millorar alguns dels racons de l’aula.

La competència 4, anàlisi i reflexió sobre els processos d’ensenyament aprenentatge com vaig comentar no la tinc assolida. Més concretament penso que la competència “ 4.3 Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d'un recull d'informació” la podré assolir amb una fortalesa del centre i més concretament de la meva tutora, ja que aquesta mateixa setmana està elaborant hipòtesis del perquè hi ha un infant que plora quan el renyen i no ho havia fet quasi mai, amb el que està intentant recollir informació durant aquesta setmana per després contrastar amb la família.

Referent a la competència 5. Reflexió sobre el procés de millora, com vaig comentar no la tinc assolida perquè no he tingut l’oportunitat de fer cap procés de millora fins ara al practicum que ens han plantejat realitzar un procés de millora per el centre, en el nostre cas es sobre els espais exteriors. Per això penso que podrem treballar-la ja que una debilitat del centre són els espais exteriors i intentarem realitzar el procés de millora el millor possible gràcies a les oportunitats que ens ofereix l’espai que són moltes. Més concretament penso que podré treballar les competències “5.2 Justifica i contextualitza el projecte de millora a partir de l'anàlisi de necessitats i de la identificació del problema. 5.3 Cerca informació en relació amb el projecte de millora i aporta referències bibliogràfiques 5.4 Preveu els obstacles i les resistències en l'aplicació del projecte de millora”.

En aquesta activitat penso que he treballat la següent competència:

1.4 Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. Ja que he arribat a aquestes conclusions a partir de recollir informació d’aquestes tres setmanes i valorar-la.
2.7 Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar en la seva actuació professional. Penso que he reflexionat sobre el que podré assolir i el que no a partir de les pràctiques i l’ajuda de la meva tutora.

No hay comentarios:

Publicar un comentario